Tehnologija hibridnih električnih vozila (PHEV) pomogla je stotinama hiljada kupaca automobila da smanje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova, pa su sada na redu kamioni i teretna vozila koja se koriste u građevinarstvu. Shodno tome, nekoliko kineskih kompanija - Efficient Drivetrains, EDI i Shannxi Automotive su se udružile kako bi razvili prvi na svetu kamion mešalicu sa PHEV tehnologijom.

Hibridni električni kamion mešalica (foto: EDI)

Sada su se ova dva partnera povezala kako bi integrisala EDIjev „PowerDrive 8000“ sa PHEV sistemom pogona i „PowerSuite“ kontrolni softver za upravljanje vozilima u Shaanxi Automotiveov „Class 8“, 32-tonski kamion za mešanje cementa. Rezultat će biti vozilo koje ne samo da može stići do gradilišta sa pogonom na električnu energiju, već će i mešalica koristiti električnu energiju za rad, čime se eliminiše potreba da se motor drži u praznom hodu dok se meša cement.

Iz firme EDI kažu da je integracija i ispitivanje PHEV sistema pogona u završnoj fazi, i da će kamion biti spreman za rad na terenu u narednih nekoliko meseci. Nadamo se da će vozilo pokazati potencijal za PHEV tehnologiju kako bi se smanjili troškovi i emisija štetnih gasova u građevinskim vozilima.

„Nastavljamo da uviđamo kontinuirani i prošireni trend industrije ka elektrifikaciji kamiona srednje i velike nosivosti širom sveta", rekao je izvršni direktor u firmi EDI Joerg Ferchau. „EDI je rano uspostavio tržišnu poziciju sa našim diferenciranim portfolijom ponuda hibridnih i električnih pogona, i nastavljamo sa inovacijama kako bismo promenili industriju komercijalnih vozila. Pažljiva selekcija istaknutih partnera, poput Shaanxija i postavljanje platformi sa drugim velikim proizvođačima kao što su Freightliner, Peterbilt, GM, Ford, International i drugi, dobro je pozicionirala kompaniju na tržištu."